httpswww.flickr.comphotos44534236@N006425808881inphotolist-aMPX7i-w76Efy-bBHysz-qgKvQK-qCwuKL-rrtaDX-h689TK-a9R8va-9sqZDP-p7azeM-pmcrvY-rqBGzS-dci9JK-Bi8bA2-BKXvBY-BfzpMy-ejc4n2-q39pPh-BKXvAq-dXZ8sH-qEq41A-BKXvs9-CaM4R1-CaM4LS.jpg

TALK每個月會從各個校區選出一位模範學生

表揚學生的上課態度

12月的模範學生很榮幸地呢,是台灣多益學生Claire

讓我們來看看他怎麼說~

 

Did you expect to be the best student?

你有想過會成為模範學生嗎?

I never thought that I will be the best student for the month of December. Talk academic has many good students who are as good as I am, and I was overwhelmed gratitude that I met good teachers who taught me everything that I need to know about English, not only that but also I learned to adopt Philippines culture.

我從來沒有想過我會成為12月的模範學生。這裡有很多優秀的學生,他們都和我一樣好,我相當感激所有我遇到的好老師們,他們教導我有關英文的所有事,不僅是英文,我也學著去適應菲律賓文化。

 

 

What did you do to become the best student?

你是如何成為模範學生的?

First “Study Hard”. As a TOEIC student, I have limited time in studying, because the exams are until 10p.m. on weekdays. I don’t waste any available time. Even though I don’t have enough time to study, it is possible to improve my English abilities. In class, I need to have positive perspective that will help me to achieve my goals.

首先,是「認真學習」。作為一個多益學生,我能唸書的時間有限,因為平日的多益模擬考一直到晚上十點才結束,我不能浪費任何可利用的時間。雖然我沒有足夠的時間唸書,但依舊能夠增進的我的英文能力。在課堂上,正面積極的態度能夠幫助我達到我的目標。

 

 

What can you say to other students who want to become the best student?

對於其他想要成為模範學生的同學你有什麼建議嗎?

Learn to love English. It may not be easy but everything will be worth it if you already reach your dreams in life, because English is one of the most important thing for us to have a good job in the future. Besides, you need inspiration so that you will be motivated to study English. Everything can be learned if you persevere.  Always  remember  that never forget English. Every day is a learning process, we just need to get used to it.

學著去喜歡英文,雖然這不是一件容易的事情,但如果你達到人生夢想,這一切都是值得的,畢竟英文對於有份好工作來說是不可或缺的條件之一。除此之外,「刺激」也很重要,這可以給你動力持續學習,如果你不懈怠的話,你可以學好任何事。永遠記住,千萬不要忘記英文,只要我們習慣它,每天都是學習的過程。

arrow
arrow
    全站熱搜

    talktaiwan2016 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()